söndag 24 april 2011

Funderingar kring påsken

-Jag har funderat kring de där med påsken o den heliga biten rätt mycket. Att kvinnan åt av kunskapens träd, va i 17 ska mannen straffas för de? Ok att ormen fick kräla o äta damm, o kvinnan ska ha smärtor när ett nyttliv träder fram, ok de e straffet för att hon åt av de, men mannen fick ju smaka av äpplet för att frun gav de till han i förtroende om att de va lungt o äta den. Hon ljög de vill säga, undan höll sanningen för mannen. Så har de varit sen dess, vi undanhåller sanningar för varann, de e något jag vill undvika, för de finns inget värre än att ena parten gör en sak utan att man får veta något, hmmm de där lät konstigt, men de e sant. Skulle du vara glad om din fru eller man nuppa någon utan att du vet det? Eller spendera en helvetes massa pengar på spel o sätter ekonomin i rulians bara för att sen veta inget om de?

Jag undrar vem som skapa Gud, skapa han sig själv? Någon gång måste ju även han ha blivit till, och isåfall, hur? Universum skapa han först, men vad fanns innan universum? Vad kom först hönan eller ägget?
Guds makt är stor, det är ingen tvivel om det. Han skapa mannen av sin egen bild, och det sägs att de som sett guds ansikte, går inte förklara, för det är de vackraste de sett någonsin. Men den som ser gud skall döden dö, men de finns de få som sett han genom årtionden och fått leva vidare, men de har också fått föra guds ord i världen.

Var kommer påsk ägget ifrån, inte fasen gav gud jesus ett påskägg med skumharar i....
De va hans son och barn ska ha påsk ägg, jovisst men han fick bli uppspikad på en planka.
Idag hatar barnen sina föräldrar när de inte får den där moppen, medans jesus älskade sin far mer än något, trots att hans far, gud, hade sagt att han skall offra sig för människan o deras lidelse, och bli korsfäst. De e en kille som inte blir sur för att moppen inte står i garaget efter konfirmationen inte.

Så ska de va, man ska inte ha en massa gåvor FÖR att konfirmera sig, de ska va tron till jesus och fader gud man gör det, sen att man får en gåva av sina föräldrar för att de tycker att man varit duktig som anförtror sig till gud, de e en helt annan åtta det.
När jag läser bibeln, får jag en så varm och härlig känsla i mig, jag känner mig älskad. Jag känner hur jag blir glad och jag känner mig trygg i mig. En mycket underbar och vacker känsla.
Prova, de kostar inget o e helt fritt från svordomar, passar barnen mycket bra.

Vet ni förresten vilket som är de bästa bredbandet med den bästa uppkopplingen? Jo att be, du blir alltid hörd o du kommer fram utan väntetider, gud hör sina barn alltid, tro de eller ej, o tappa inte tilltron bara för att bönen inte står framför dig i silverskål när du öppnar ögonen. De tar en liten stund innan han hörsammar dig, han vill ju veta hur sann ditt hjärta är han, ber du för ditt eget ego, så räkna inte med något, ber du för att du älskar han och VILL ha hjälp, ja då bär han dig.

Äh detta var bara lite funderingar kring påsken och gud fader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar